onsdag 16 september 2009

Änglasmyckerapport från Markaryds marknad 2009 11-12/9

I änglasmyckets mecka "förklaring längre ner på sidan"
Vi hade i alla fall tur med vädret, vi knallar brukar skoja och säga så när det inte var så bra. Men Markaryds marknad var bra både väder och försäljningsmässigt.

Marknaden var delvis ombyggd och det förvirrade nog en del stamkunder som klagade på att det var svårt att hitta oss.
Smyckeänglarna eller änglasmyckena, vad jag nu ska kalla dom, gick bra.
Och en del pengar kom in  till Barncancerfonden genom Givehope,s
gåvokuvert.

Men det som förbryllar mig är att försäljningen av mina ängla smycken har sjunkit sen vi började att skänka till Barncancerfonden, jag trodde att det skulle bli tvärtom.

Så jag får tänka till och finslipa konceptet lite mer. Kanske det är upplagt så att folk blir förvirrade.
Ibland tar det tid innan man får något nytt att fungera, men änglasmyckeprojektet är tänkt att bli långsiktigt. Så det är trial and error som gäller.

Jag träffade också en "Kollega" i änglasmycke världen,
nämligen Rose-Marie Juhlin vars barnbarn Evelina dog i cancer i maj i år, bara fyra år gammal. Ett sätt för henne att bearbeta sorgen är att tillverka och sälja änglasmycken, där intäkterna skänks till Barncancerfonden.
Mer finns att läsa i Laholms tidning om Rose-Maries ihärdiga arbete.
Vad jag förstår så använder hon sig inte av Barncancerfonden för insamling utan
Barncancerföreningen.
Och det är lite lustigt för jag hade precis samma tanke, att sätta en insamlingsbössa på disken när jag säljer mina änglasmycken, det hade varit enklast bokföringsmässigt.

Men efter att tillskrivit Barncancerföreningen syd flera gånger och inte fått något svar så kontaktade jag Barncancerfonden och Givehope.se istället.

Jag kan tillägga att Barncancerföreningen Stockholm var intresserade men tyckte att föreningen syd var mer rätt när jag verkar mest i södra Sverige.

Jaja, det är bara att jobba vidare och göra fler änglar, änglasmycke, smyckeänglar,
änglaörhänge, änglahänge, änglahängsmycke, änglahalsband, ängla armband,
mobilänglahänge, julgransänglahänge, ängel hängsmycke, smycke änglar.
Sorry tankarna for iväg ;-)



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar